برند بُست یکی از برندهای لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب در سال 1387 آغاز بکارکرد. هدف از این اقدام تولید و عرضه محصولات خانگی در سطح کشور و تامین نیاز کلیه اقشار جامعه است. محصولات این برند شامل کلیه اقلام خانگی شامل: ساید بای ساید، یخچال، یخچال فریزر، لباسشویی، ظرفشویی، اجاق گاز، تلویزیون و لوازم کوچک آشپزخانه شامل: ماکرویو، جارو برقی و … میباشد.
شرکت کوثر فیروزه آذران به عنوان یکی از زیرمجموعههای اقتصادی هلدینگ بزرگ گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، فعالیت خود را از سال 1389 با محوریت فروش محصولات لوازم خانگی با کیفیت اقتصادی برند بُست آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر به عنوان رکن اصلی فروش محصولات شرکت بُست در ایران شناخته میشود و محصولات اقتصادی این برند که در راستای مسئولیت اجتماعی انتخاب الکترونیک تولید میشوند، از سوی این شرکت در سراسر کشور توزیع خواهد شد.
گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با در اختیار داشتن کاملترین و فراگیرترین محصولات لوازم خانگی در سبد مصرفی خانوار در راستای کسب بالاترین میزان رضایتمندی مشتریان با ارائه مطلوبترین کیفیت ممکن در حال فعالیت است. این گروه صنعتی با برخورداری از ۱۲سایت مختلف در حوزههای متفاوت صنعت پیشران لوازم خانگی در مساحتی بیش از ۳۰۰هزار مترمربع و با داشتن پیشرفتهترین ماشین آلات در خطوط تولیدی خود، یکی از قطبهای صنعتی کشور محسوب میشود.
انتخاب الکترونیک با بومیسازی دانش و فناوری تولید لوازم خانگی، احداث مجتمعهای بزرگ تحقیقاتی در جنوب شرق آسیا و همچنین اروپای غربی، نام خود را در ردیف بزرگترین و پیشرفتهترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در جهان مطرح کرده است. محصولاتی که در مجموعه انتخاب الکترونیک تولید میشود، قابلیت رقابت با برندهای جهانی را داشته و ارائه لوازم خانگی با کیفیت برای مردم در سختترین شرایط اقتصادی از جمله نقاط قوت این گروه محسوب میشود. سرمایه اجتماعی بدست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، قابل قیمتگذاری نیست و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش این مجموعه محسوب میشود. جامعه هدف تولید محصولات گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، تمام اقشار اجتماعی بوده و در قیمت گذاری کالاها شاخصهای بالای کیفی، فنی و زیبایی محصولات باتوجه به سطح توانمندی آحاد مردم در خرید، در نظر گرفته شده است. انتخاب الکترونیک با برنامهریزیهای مدون در راستای رشد و توسعه محصولات و همچنین سرمایهگذاری در بخشهای لوازم خانگی و وسایل صوتی تصویری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و هرسال برنامههایی برای افزایش تولید و عرضه محصولات جدید را اجرایی کرده است.
مسئولیت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف؛ هدف اصلی انتخاب الکترونیک در جامعه
شرکتهای مطرح و برجسته نسبت به جامعه و فضایی که در آن فعالیت میکنند باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاشهایی انجام دهند؛ انتخاب الکترونیک یکی از مجموعههای اقتصادیست که بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف امور خیر و مسئولیتهای اجتماعی کرده است. تعریف «مسئولیت اجتماعی شرکتها» بسیار متنوع است؛ اما این موضوع که مسئولیت شرکتها در کنار سودآوری، شامل تعهدات اجتماعی و زیست محیطی به ذینفعان مختلف نیز میشود در میان بسیاری از فعالان اقتصادی پذیرفته شده است.
برای مثال ممکن است شرکتی محصولی تولید کند که از مواد سازگار با محیط زیست تولید و یا با سازمانهای اجتماعی و خیریهای همکاری نزدیک داشته باشد؛ این بدان معناست که فعالیتهای مسئولیت اجتماعی شرکت میتواند جامعه بزرگتری را تحت تأثیر قرار دهد. بر این اساس،گروه صنعتی انتخاب الکترونیک مسئولیت اجتماعی را بخشی از وظیفه خود نمیداند بلکه به این ارزش در بستر جامعه بعنوان راهبردیترین هدف نگاه میکند. مجموعه انتخاب الکترونیک بعنوان یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی و صنعتی ایران معتقد است که مسئولیت اجتماعی و قدم برداشتن در راه توسعه اقتصادی کشور، توام با فقرزدایی و حمایت از اقشار ضعیف جامعه بر اساس فرهنگ ناب ایرانی اسلامی، بخشی از وظیفه این شرکت در بستر نظام اجتماعی است.
در چهار دهه گذشته، گروه صنعتی انتخاب الکترونیک همواره تلاش کرده نمادی از عزم و اراده ملی ایران در نظام اقتصادی باشد و رهبری فکری الگویی ناب از اقتصاد ایرانی اسلامی را در بخش خصوصی برعهده بگیرد. این گروه صنعتی در مسیر تقویت فرهنگ کارآفرینی در بستر اقتصاد مولد و مقاومتی، هرگز از ارزشهای انسانی غافل نشده و اجازه نداده که فعالیتهای اقتصادی، گروه را از تعهد به جامعهای که به آن تعلق دارد، دور کند. اصلی ترین فلسفه در انتخاب الکترونیک، تلاش برای ساخت جهانی بهتر برای انسانها از طریق اجرای متعهدانه مسئولیتهای اجتماعی است.
بزرگترین مجموعه تولیدکننده لوازم خانگی در ایران همواره تلاش کرده تا با پایهریزی سیستم مدیریتی ناب و با تمرکز بر جنبههای انسانی رشد اقتصادی، بطور خودکار نقش خود را در ارتقای سلامت انسانی بعنوان یک مسئولیت ذاتی ایفا کند. همچنین انتخاب الکترونیک در تلاش است تا با ارتقای جایگاه آموزش در فعالیتها و فرآیندهای اقتصادی، بستری را برای گسترش این مسئولیتها فراهم کند.
انتخاب الکترونیک؛ طلایهدار عرصه خدمات پس از فروش در کشور
خدمات پس از فروش عبارتست از: ابزار بازاریابی بمنظور وفادارسازی مشتریان بالفعل از طریق برآورده سازی نیاز مشتریان به این ترتیب که با شناسایی نیازهای مشتریان موجود و بالفعل در تمامی حوزهها میتوان مفهوم خدمات پس از فروش را تبیین کرد.
شناسایی نیاز و برآورده سازی این نیازها در تمامی کسب و کارها بعنوان ابزار خدمات پس از فروش خواهد بود. آنگاه نصب، راهاندازی، حمل کالا، سرویس در محل، و هر آنچه که بعدها بعنوان نیازهای تلویحی و تصریحی مشتریان شناخته میشود بعنوان راهکارهای خدمات پس از فروش شناخته میشود.
شبکه گسترده خدمات پس از فروش گروه صنعتی انتخاب الکترونیک از بدو تاسیس، با کیفیت برندهای شاخص و محبوب، مبنای کار را بر رضایتمندی مشتری، سرعت در ارائه خدمات و انجام خدمات صادقانه با کیفیت برتر قرار داده است و کلیه قوانین داخلی شبکه انتخاب سرویس بر مبنای نهادینه کردن این اصول میان کارکنان شرکت تدوین شده است.
انتخاب الکترونیک بعنوان بزرگترین تولیدکننده لوازم خانگی در کشور از سطح رضایتمندی مطلوبی در میان مشتریان و مصرفکنندگان برندهای خود برخوردارست. بیشک این گروه صنعتی یکی از طلایهداران عرصه خدمات پس از فروش در کشور است که توانسته است با اشتغالزایی مستقیم برای بیش از ۸ هزارنفر، گامی جدید در صنعت پیشران لوازم خانگی ایران بردارد.
سرمایه اجتماعی بدست آمده از اعتماد مشتریان به خدمات پس از فروش محصولات برندهای وابسته به گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، به هیچ وجه قابل قیمتگذاری نبوده و تمرکز بر ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت به مشتریان بخش مهمی از زنجیره ارزش گروه صنعتی انتخاب الکترونیک محسوب میشود. انتخاب الکترونیک بعنوان پرچمدار صنعت پیشران لوازم خانگی ایران، گستره خدمات پس از فروش خود در کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داده و کوشیده تا با اهتمام به ضرورتهای زمانی، خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی برندهای وابسته به این مجموعه را در اولین فرصت ارائه کند. قابل ذکر است، انتخاب الکترونیک، نهمین تندیس زرین حمایت از حقوق مصرفکنندگان را به پاس رضایت مشتریان از رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکنندگان در بهمن ماه 99، دریافت کرده است.